Pagina's

19 september 2012

Ziek Tips

Iedereen kent het wel. Snotneus, keelpijn, koortsig... Dat had ik de afgelopen dagen. Na maandagavond naar het Lady Gaga concert geweest te zijn, was ik heel erg verkouden en was mijn stem helemaal weg haha!

Het was wel super, het concert. Ik ben niet fan van Lady Gaga ofzo, maar ik hou wel van haar liedjes!

Anywaysss, ik was de afgelopen dagen niet echt in staat om een artikeltje te schrijven, nu doe ik het toch maar omdat ik inderdaad zei dat ik doorging. Dat doe ik ook, maar als ik ziek ben moet ik mezelf wel even rust geven, anders dan duurt het alleen nog maar langer.

Nu even wat tips bij verkoudheid / ziek zijn:

Tip 1:
Drink! Ik weet net als ieder ander dat als je koorts hebt, je geen eetlust of drinklust hebt, maar het is echt belangrijk! Anders 'droog je uit'. Het helpt je gewoon sneller beter worden. Wat ik meestal neem is een kopje thee, omdat andere drankjes snel een vieze smaak kunnen geven omdat als je ziek hebt je een beetje een aparte vieze smaak in je mond hebt. (de meeste mensen hebben dat iniedergeval)

Klik verder voor meer tips!


Tip 2:
Neusspray. Van gewone neusspray krijg je een loopneus, maar van Otrivin duo niet. Die gebruik ik zelf. Deze houd namelijk je loopneus tegen. Dus ook geen gesnotter meer in de klas, dat vind ik echt het ergste aan verkouden zijn.

Tip 3:
Paracetamol. Meestal weiger ik een paracetamol te nemen, omdat ik dan denk dat ik me kiplekker voel, maar ik, wanneer de paracetamol is uitgewerkt, weer kotsmisselijk ben. Ik weet niet waarom, maar ik heb het gewoon liever niet. Natuurlijk is dit wel een oplossing ;)

Tip 4:
Producten met mintgeur kunnen ook heel lekker zijn bij verkoudheid. Zoals geurkaarsjes, of labello met een mintsmaak. Het klinkt voor sommigen misschien raar, maar als je de labello rond je neus smeert, kan het wel een beetje helpen je neus open te houden.


Okee dit waren even wat tips , misschien een beetje obvious, maar ik wilde toch nog wat inhoud hebben.

Ik ga zo slapen, want morgen ga ik weer naar school en ik wil ff (een beetje) optijd naar bed.

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten