Pagina's

15 december 2012

Hoe houd je je haar gezond?


Tumblr_mexbm7jf3b1rxmtcio2_1280_large
Voor mij is mijn haar heel belangrijk. Ik denk dat voor bijna iedereen dat wel geld en dus wilde ik jullie wat tips geven over hoe je je haar gezond kunt houden, want zo ziet je haar er mooi en verzorgd uit.

Sommige tips zou je niet verwachten, maar spelen een belangrijke rol in het gezond houden van je haar.

Klik verder voor de tips!

Tip 1: No Stress
Geen stress en genoeg slaap is belangrijk voor je haar. Het kan je haar beschadigen en je kan zelfs haaruitval krijgen! Probeer sowieso rond de 8 uur slaap te hebben. Dit lukt mij trouwens niet echt...

Tip 2: Niet te vaak föhnen
Veel mensen föhnen hun haar als ze s' ochtends hebben gedoucht. Dit is voor een keer wel oke, maar probeer het zo min mogelijk te doen. Het beschadigd je haar. Als je niet föhnt om je haar droog te maken, maar om het mooi in model te krijgen, kan je het het best op droog of bijna droog haar doen.

Tip 3: Niet te veel troep
Probeer zo weinig mogelijk haarproducten in je haar te smeren / sprayen. Zoals gels en haarlak. Zo kan je haar 'ademen'.

Tip 4: Regelmatig naar de kapper
Nog een manier om het haar te laten 'ademen' is regelmatig naar de kapper gaan om de dode punten te knippen. Zo krijgt je haar meer 'ruimte'. Het klinkt een beetje vaag, maar je haar ziet er toch altijd gezonder uit na een beurt aan de kapper? (Als dit niet zo is moet je bij een andere kapper wezen :P)

Tip 5: Was je haar niet iedere dag
Dit is wat veel mensen doen. Elke dag hun haar wassen, omdat hun haar snel vet wordt. Dit komt juist doordat je je haar zo vaak wast! Je haar raakt daar namelijk aan gewend en wordt zo steeds sneller vet. Natuurlijk kan het ook door de puberteit komen, maar ik spreek uit mijn eigen ervaring dat je het wassen zo lang mogelijk moet uitstellen.

Tip 6: Was je haar niet te weinig
Je haar wassen zo lang mogelijk uitstellen is waar, maar natuurlijk niet té lang. Ongeveer 4 dagen is goed. Als je gewoon op een zondag niks doet, was dan gewoon je haar niet.

Tip 7: Spoel je haar niet met heet water uit
Het liefst met lauw water of zelfs met koud.

Tip 8: Gebruik niet te vaak een tang voor het haar
Een krul of stijltang is een leuke tool, maar dagelijks gebruiken is echt een no go. Dit is ongelofelijk slecht voor je haar! Heel veel meiden stijlen hun haar dagelijks, maar geloof me, je krijgt er later spijt van...

________________________________________________________

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben gehad!

LOVE x

MORGEN: Fashion artikel over onesies / pyjamapakken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten